Ursu(s) păcălit de nes(u)pușii (Untold)! Sau invers?!…
În mai puțin de o lună Clujul va sări în aer, din nou. Se va întâmpla Untoldul, acel festival din care aproape toată lumea implicată în acest spectacol grotesc va încerca să câștige ceva: câștiguri, publicitate, notorietate, celebritate sau ponoase. Fiecare cu ceea ce și-a propus. Și pentru că festivalul Untold (încă) se întâmplă la Cluj-Napoca, era de la sine înțeles (numai de către cei mai deștepți decât semnatarul articolului) că anumite branduri locale vor căuta să-și lege numele de acest desfrâu legalizat (dragi untoldiști nu vă turați, era o metaforă duioasă; dacă în democrație este permisă cămătăria legalizată prin intermediul băncilor, atunci de ce nu ar fi permis și desfrâul legalizat, prin desfășurarea unor astfel de evenimente?). Așa că…
…Ursus s-a gândit ca și anul trecut să-și lege numele de Untold. Ursus Breweries, parte a grupului SAB Miller, s-a gândit să propună festivalierilor (sunt convins că nu doar lor) trei variante ale berii Ursus dedicate acestui festival. Ca atare, Ursus Untold, în viziunea Seniorului Brand Manager, Mihaela Băbeanu, este ”parte din această poveste de succes care a impus un standard foarte înalt prin recordurile de participare și calitate pe care le-a înregistrat chiar de la prima ediție.”. Stați că nu este gata! Grațiosul Senior Brand Manager nu se poate abține de la următoarea completare: ”Ediția limitată URSUS UNTOLD duce implicarea noastră la un nou nivel prin care am integrat și mai profund brandul URSUS în spiritul UNTOLD. Sperăm că vom transmite senzațiile unice ale festivalului tuturor consumatorilor, atât celor care merg la UNTOLD, cât și celor care se vor bucura de gustul său special în afara festivalului.”. Ați citit atent? Dacă nu, rogu-vă să o faceți, pentru că eu nu cred în povestea asta. Nu cred în implicarea Ursus în ceea ce se întâmplă la Cluj, cum nu am crezut niciodată. Ursus este un brand care implicându-se în anumite evenimente care se petrec pe raza Clujului sau a Transilvaniei, prin campaniile de marketing își închipuie că-și spală păcatele pentru faptul că au mutat producția din Cluj-Napoca. Aiurea! Ursus suferă pentru Cluj și clujeni cum suferă Timișoreana pentru că Bega a devenit ”Ca o apă cristalină” și pentru că Cristi din Banat nu ar refuza să fie imaginea ”Timișoreana” dacă i s-ar solicita acest lucru. Este marketing pur! Ambii parteneri, adică Ursus Breweries și organizatorii Untold, au pus-o de o colaborare de tipul ”win-win” și cam atât. Restul este o poveste de popă ostenit ca și rețeta specială folosită strict pentru această ediție limitată: ”URSUS UNTOLD este o bere blondă cu un gust special și extrem de interesant datorită soiurilor speciale de hamei folosite. Cu un gust mai lejer, berea este răcoritoare și ușor de băut, ceea ce o transformă în băutura perfectă pentru a întreține entuziasmul unui festival de muzică și a răcori atmosfera ori de câte ori este nevoie.”. Am un deja-vu ca în cazul Bergenbier ”Eu sunt 12”. Serios, acum vă întreb, ați simțit vreo diferență? Vă reamintesc de gustul special al berii Untold. O fi sau nu o fi special, dar după trei fumuri dintr-un joint poștit, zău dacă mai contează gustul. Anul trecut, la același festival Untold au fost depistați de căutătorii poliției doar 14 consumatori de stupefiante sau substanțe interzise. Am râs bine și voi râde și anul acesta, dacă vor mai sosi asemenea comunicate din partea organelor abilitate cu păstrarea liniștii și a ordinii publice. Ar mai fi ceva!… Dacă tot sunt atât de generoși fârtații de la Ursus de ce nu scot o bere ediție limitată ”URSUS CULTURAL”, în care hameiul să fie cultivat cu mânuța person(u/a)lităților care se repetă ca prezență la ”Berăria Culturală”, în pământul sfânt al vilei Florica a Brătienilor? Pot pune pe etichetă ce vor ei, poate chiar chipul fanului preferat al evenimentului Berăria Culturală, directorul CTP, Liviu Neag, căci sincer, de bănățeni mitomani înfrățiți cu conducerea Federației Română de Fotbal, eu unul m-am cam săturat.
Nu pot trece impasibil peste declarația Directorului General Untold, Bogdan Buta: ”Ne bucurăm că am reușit să facem din UNTOLD o reușită internațională, încă din primul an. Suntem onorați de răspunsul entuziast al participanților și de susținerea pe care am avut-o din partea partenerilor. Prin tot ceea ce înseamnă UNTOLD, ne-am propus să fim inovatori, să facem lucruri în premieră și să transformăm experiența UNTOLD într-o experiență unică. URSUS a fost unul din partenerii noștri principali încă de la prima ediție și ne bucurăm împreună de succesul festivalului. Suntem încântați să îi avem alături din nou și credem că berea oficială a festivalului va fi foarte bine primită de public. ”. Personal îți spun, prin viu scris (că de grai nu încape loc) că sunt bucuros că există oameni de omenie ca Seniorul Cetății, primarul Emil Boc, cel care ți-a permis să-ți permiți aroganțe încă de anul trecut de pe vremea aceasta. Anul acesta, tânărul director și-a găsit un sponsor căruia îi este obligat cu returnarea unei datorii de sute de mii de euro, de la ediția Untold de anul trecut. Pentru că sunt ”fecior salon”, transmit tătarilor care vor invada Clujul pe perioada Untold toate cele bune. Să vă cadă bine berea ediție limitată, jointul înmuiat în hamei și muzica hiperdecibelică. Să veniți în număr cât mai mare ca să-și amintească clujenii de timpurile Caritasului, când pe Someș pluteau banii fraierilor! Dacă intrați mai des pe Public News, promit să vă țin la curent cu noutățile. Doamne ajută!