Alimente miraculoase pentru organismul uman

0 195

Ziarul Bild din Germania a publicat recent o listă cu 100 de alimente nutritive (stabilite de cei mai buni nutritioniști germani) care protejeaza și fortifică organismul uman.

Legumele si fructele indicate de nutritioniști trebuie să fie consumate proaspete ori congelate, iar plantele medicinale se vor administra sub forma de infuzii, comprese sau tincturi.

Pentru inima

1. varză – conține fier și potasiu, necesare inimii și circulației sanguine
2. broccoli – prin conținutul de calciu, fier și caroten, previne atacurile de cord și ateroscleroza
3. ridichea – apară împotriva atacurilor de inimă
4. portocala – are puține calorii, conține vitamina C și scade valoarea colesterolului din sânge
5. morcovul – acidul folic și bioflavonoidele conținute de morcovi protejează inima
6. peștele – acizii Omega 3 apără sistemul vascular de inflamații și calcifieri
7. ceapa – îmbunătătește activitatea inimii și circulația și scade presiunea sângelui
8. usturoiul – alicina pe care o conține previne accidentele vasculare cerebrale
9. leurda (usturoi sălbatic) – curăță sângele de toxine
10. sparanghelul – curăță inimași vasele mari de sânge
11. uleiul de măsline – energizează mușchii inimii și reduce colesterolul
12. cicoarea – scade colesterolul și tensiunea arterială și curăță sângele cu ajutorul unor minerale specifice
13. somonul – este o sursă de acizi grași Omega 3 care reusesc sa scada din nivelul trigliceridelor din sange
14. dovleacul – are efect benefic in cazul hipertensiunii arteriale si in bolile de inima
15. cartoful – protejeaza impotriva accidentelor cerebro-vasculare si ofera o mare cantitate de vitamina C sistemului vascular
16. paprika – protejeaza vasele de sange si inima
17. roșia – normalizează tensiunea arterială, fiind un diuretic eficient
18. măslinele – reduc colesterolul nociv și tensiunea arterială
19. mărul – conține peste 300 de substanțe esențiale pentru protecția sistemului vascular
20. fasolea neagră – o singură cană de fasole furnizează între 120 și 320 de miligrame de magneziu, prevenind astfel tulburările de ritm cardiac
21. coacăzele – sunt excelente pentru circulația sangelui, având o concentrație mare de minerale și vitaminele B, C, D si E
22. zmeura – întărește sistemul imunitar, acționând ca o aspirina naturală
23. murele – sunt considerate fructe cardioactive, ajutand la functionarea optima a cordului
24. socul – imbunatateste circulatia sanguina
25. piersica – contine vitamine si oligoelemente care protejează inima
26. cireșele – împrospatează resursele de potasiu, calciu, magneziu, fier, fosfor și siliciu
27. rubarba – scade tensiunea arterială și fortifică inima
28. grapefruit-ul – previne obstrucțiile vasculare și tromboza datorită unei enzime speciale
29. ciuperca Shitake – reduce colesterolul
30. prunele – previn tromboza
31. curmalele – reduc tensiunea arterială și protejează împotriva aterosclerozei fiindcă sunt bogate în fier, calciu și potasiu
32. afinele – pigmentul lor albastru ajuta vasele sanguine să devină mai elastice
33. ovăzul – este benefic în bolile cardiovasculare
34. porumbul – conține vitaminele D si K
35. ardeiul iute – previne creșterea nivelului de zahar din sânge care poate duce la formarea de colesterol pe vasele inimii

Pentru creier

36. lintea – conține lecitină, proteine și glucide de care au nevoie celulele creierului
37. Quinoa – intareste memoria si incetineste procesul de imbatranire, fiind bogat în fier
38. carnea de pasare de curte – are grăsimi și uleiuri care oferă energie celulelor nervoase
39. fasolea – crește puterea de concentrare
40. oul – este o sursa grozava de proteine; galbenusul contine colina ce ajuta la dezvoltarea memoriei
41. avocado – combate stresul, nervozitatea și insomnia
42. bananele – glucoza, vitaminele și mineralele conținute de acestea sunt benefice pentru creier și îl energizează
43. caisele – stimuleaza neuronii
44. stafidele – conțin mult zahăr (75%), resursa energetică pentru creier
45. para – zahărul și substanțele asemănătoare hormonilor intensifică puterea de “lucru” a creierului
46. mazărea – fiind bogată în proteine, este bună pentru memorie și concentrare
47. salata verde – calmeaza sistemul nervos

Pentru ochi

48. castanul sălbatic – calmează senzația de usturime și iritațiile datorita substanțelor sale active
49. arnica – uleiul esential de arnica calmeaza inflamatiile oculare
50. mesteacanul alb – intareste imunitatea ochilor deoarece conține vitamina C, potasiu și calciu
51. limba de miel – reduce inflamarea vaselor conjunctivale
52. rostopasca – este extraordinar de eficienta impotriva virusurilor si mai ales pentru ochii uscati
53. gutuia – este bună pentru alergii și febra fanului deoarece contine pectine si calciu
54. iarba de silur (Euphrasia Officinalis) – calmează ochii persoanelor ce isi petrec foarte mult timp in fata calculatorului
55. grasimea de gaina – face minuni aplicată ca unguent pe ochi împreună cu iarba de silur
56. strugurii – ajută cu precădere ochiul în timpul vederii nocturne
57. patlagina – taninurile pe care le contine tratează infecțiile oculare
58. capșuna – ajuta ochii în timpul vederii nocturne
59. Centarium Minus – tinctura obținută din această plantă vindecă afecțiunile oculare
60. ananasul – enzimele continute de acesta relaxeaza ochii obositi din cauza calculatorului
61. rozmarinul – purifică ochii și protejează vasele de sânge oculare

Pentru piele/păr

62. pepenele – contine foarte putine calorii si este excelent pentru mentinerea fermitatii pielii
63. iaurtul degresat – bacteriile conținute de acesta îmbunătățesc aspectul pielii; în plus, are o concentrație ridicată de vitamina A
64. grâul – contine acizi grasi, calciu si dioxid de siliciu care sunt extraordinar de sanatoase pentru par, piele si unghii
65. orzul – înfrumusețează și revitalizează datorită substanțelor bioactive
66. cimbrul – redă strălucirea pielii și curăță organismul
67. hreanul – conținând substante active, regenerează părul, pielea și unghiile
68. muștarul- regleaza fluxul sanguin la nivelul pielii

Pentru oase

69. migdalele – conțin magneziu și ajută oasele să rămână sănătoase
70. spanacul – datorita fierului și calciului pe care îl conține, face oasele mai rezistente si ajuta la functionarea muschilor
71. meiul – întăreste dinții, oasele și stimulează creșterea copiilor
72. secara – este benefică pentru dinți, oase și muschi fiind o sursă ideală de oligoelemente precum B-vitamine, potasiu, magneziu, mangan, fier și zinc
73. brânza – întărește oasele fiind o sursă bună de calciu

Pentru stomac/intestin

74. tinctura de fenicul – protejează mucoasele intestinale
75. păstârnacul – stimulează digestia
76. mango – apără mucoasa intestinală datorită vitaminei A și a antioxidanților
77. arpacasul – aduce in organism necesarul de fibre, fosfor si magneziu pentru o digestie sanatoasa
78. mărarul – ameliorează indigestia
79. soia – are proprietăți anticancerigene
80. nucile – conțin o formă purificată de Omega 3 și de aceea ajută la reudcerea riscului de cancer al intestinelor

Pentru ficat

81. anghinarea – conține proteine regenerative, iar acidul folic și antioxidantii previn bolile hepatice
82. sucul de ridiche – stimulează secreția bilei
83. conopida – contribuie la imbunatatirea activității ficatului
84. drojdia de bere – este o importantă sursa de vitamina B și detoxifică ficatul
85. nasturelul (Nasturtium Officinale) – este folosit pentru producerea muștarului și a uleiurilor care sunt benefice pentru metabolismul bilei și al ficatului
86. păpădia – ajută la buna funcționare a ficatului și reduce colesterolul
87. laptele – apără ficatul de afecțiuni frecvente
88. menta – uleiurile esențiale de mentă stimulează secreția biliara și calmează crampele
89. carnea de iepure – degresează ficatul
90. carnea de vită sau mânzat – conține fier, proteine și vitamina B

Pentru rinichi

91. sfecla rosie – stimuleaza arderile celulare
92. visinele – conțin potasiu, substanța pe care rinichii “luptă” să o elimine din sânge atunci când este în exces
93. castravetele – contine multa apa si deci stimuleaza activitatea rinichilor
94. telina – protejeaza rinichii de virusuri
95. varza rosie – proteinele si aminoacizii pe care aceasta ii contine actioneaza ca un filtru pentru rinichi
96. gulia – vitamina C din ea protejează celulele renale, iar fierul și fosforul energizează
97. ridichea neagra – este un antibiotic natural
98. varza murata – detoxifica organismul
99. hrisca – este folosita ca produs dietetic in cazul bolilor de rinichi si in diabet
100. pătrunjelul – deține combinația ideală de minerale pentru a curăța rinichii

Leave A Reply

Your email address will not be published.