Londra reînființează ”Regimentul Feroviar” pentru a lupta împotriva ”agresiunii” rusești

0 251

Marea Britanie intenționează să restaureze “regimentul feroviar”, menit să accelereze transferul de unități militare spre est în fața “agresiunii rusești”, scrie Express citat de news.bg. După cum menționează ziarul, Londra a făcut acest pas din cauza temerilor că, chiar și în ciuda contribuțiilor financiare semnificative ale NATO, rețeaua rutieră continentală nu este încă potrivită pentru transportul rapid al echipamentului militar.

Un astfel de “regiment feroviar” a fost desființat acum șase ani pentru a economisi bani, dar acum, din cauza “agresiunii lui Vladimir Putin”, sa decis să-l restabilească. Londra a făcut un pas similar pe fondul temerilor că, în ciuda faptului că, din 2014, NATO a cheltuit 3 miliarde de lire sterline pentru a dezvolta capacități de apărare, rețeaua de drumuri continentale nu corespunde cu desfășurarea rapidă a echipamentului militar.

În ultimele luni, acțiunile Moscovei, care și-au trimis submarinele în Marea Nordului și, de asemenea, “mobilizarea inițiată” la granița cu statele baltice, “au condus la o creștere a tensiunilor” în relații.

Ofițerii de rang înalt ai Statului Major General britanic au considerat planuri de restabilire a regimentului feroviar în ultimul an și jumătate. Totuși, în acest context, Statul Major General a decis să dea lumina verde creării unui compus care ar fi subordonat Corpului Regal al logisticii.

Deși nucleul său va fi format doar din douăzeci de ofițeri de planificare operaționali și rezerviști, acest compus va avea sarcina de a organiza transferul rapid de echipament militar – în special vehicule blindate – în orice punct al Europei continentale.

Marea Britanie a trimis 60 de unități de vehicule ușoare și blindate la exerciții NATO în Norvegia cu trenul. Aceste manevre, intitulat “Trident Junction” sunt concepute pentru a contracara orice “amenințări” din partea Rusiei.

“Prioritatea noastră ar trebui să fie asigurarea efectivă a transferului operațional al forțelor NATO. Revenirea la utilizarea activă a rețelei feroviare este logică în ceea ce privește crearea unei metode eficiente de transport împreună cu feriboturile și avioanele cu plecare orizontală “, a spus una dintre sursele de publicare.

Transportul feroviar a avut o importanță deosebită pentru armata britanică chiar și în timpul primului război mondial; trenurile au fost, de asemenea, folosite pentru a transporta tancurile în timpul războiului rece. În 2012, ultima unitate militară implicată în implementarea unor astfel de sarcini – a 79-a companie feroviară – a fost desființată.

Cu toate acestea, “invazia” lui Putin din Crimeea în 2014 a forțat NATO să-și reconsidere aprecierea “amenințării” din partea Rusiei. În special, blocul militar a desfășurat contingente în Estonia, Letonia, Lituania și Polonia, în total 4.000 de militari.

În plus, oficialii NATO au raportat intențiile de a “face corecții în harta de luptă” a Europei, de a consolida podurile care au încărcături neperformante și de a extinde blocajele pentru a accelera transferul trupelor și vehiculelor blindate de la vest la est.

Cu toate acestea, în ciuda fondurilor uriașe alocate fondurilor centrale ale NATO, aceste planuri sunt încă departe de a fi implementate. În luna martie, UE a anunțat un nou plan de mobilitate pentru forțele armate, în care ar trebui să participe unele țări din fostul bloc estic, dar în cel mai bun caz va fi ratificat abia anul viitor.

Leave A Reply

Your email address will not be published.