Uleiul de măsline, cel mai bun medicament natural

0 19

Folosit atât în alimentație cât și în cosmetică, uleiul de măsline este apreciat în mod deosebit și recunoscut ca un prețios ajutor al sănătății și frumuseții. El conține vitaminele A, B1, B2, C, D, E, K, fier, acizi grași nesaturași 85%, acizi grasi saturați 15%, trigliceride, clorofilă etc. În general se folosește uleiul curat obținut prin presare la rece, fiind unul dintre cele mai bune uleiuri de masă folosite în bucătărie. Fiind numit prietenul ficatului, uleiul de măsline este un bun drenor hepatic și biliar, având și efect laxativ.

Pentru consum, specialiștii în nutriție dar și medicii spun că cel mai indicat este uleiul extra-virgin, nerafinat şi fără adausuri de substanţe chimice. Are cele mai bune efecte terapeutice, iar în alimentaţie este foarte hrănitor, ideal pentru prăjit, deoarece are un punct de ardere (de fum) la 2100C, mult mai ridicat decât temperatura obişnuită de prăjire în untură sau în alt ulei vegetal (1800C). Din acest considerent, uleiul extra-virgin de măsline nu poate deveni toxic prin descompunere termică, ceea ce a determinat pe vechii greci să-l considere cheia longevităţii şi a păstrării integrităţii mentale.

După numeroase studii făcute pe pacienții care au consumat cu regularitate ulei de măsline s-a ajuns la câteva concluzii care merită cu atenție luate în seamă. Astfel, uleiul de măsline este bun adjuvant în:

reglarea metabolismului complex al lipidelor, cu prevenirea creşterii colesterolului dăunător (LDL) şi reducerea depozitelor depuse pe vasele sanguine (se consumă câte două linguri ulei pe zi, pe stomacul gol, timp de opt săptămâni);

îmbunătăţirea funcţionării ficatului, a bilei şi a intestinelor, evitând steatoza hepatică, litiaza şi dischinezia biliară, gastritele şi ulcerele gastroduodenale, având rol de pansament gastric (se iau 250 ml ulei măsline şi 250 ml zeamă de lămâie, fracţionate, alternativ, câte o lingură din fiecare, până la terminarea cantităţii, asigurând eliminarea pietrelor biliare şi degajarea căilor biliare);

tratarea constipaţiei spastice prin efecte laxative (se iau două-trei linguri cu ulei seara la culcare);

eliminarea viermilor intestinali prin acţiuni antihelmintice (se înghit 20-40 ml ulei pe stomacul gol);

creşterea nivelului compuşilor antioxidanţi din sânge, prevenind cancerul de colon;

protejarea aparatului cardiovascular, evitând bolile de inimă, hipertensiunea arterială şi ateroscleroza coronariană (se iau câte două linguri ulei seara la culcare);

prevenirea diabetului zaharat;

prevenirea şi combaterea unor afecţiuni ginecologice, a durerilor de urechi, gută şi intervine în frânarea dezvoltării bacilului Koch, implicat în declanşarea tuberculozei.

Așadar, uleiul de măsline poate fi unul dintre cele mai sănătoase alimente pe care le puteţi consuma pentru sănătatea inimii. Scade tensiunea arterială, protejează particulele pentru a nu se oxida, reduce inflamaţia şi poate preveni formarea cheagurilor de sânge nedorite.

(Mădălina Stroe)

Leave A Reply

Your email address will not be published.