Deși este încă în faza proiectului de lege, timbrul auto de mediu se va plăti în prețul combustibilului

0 388

         Conform siteului cursdeguvernare.ro, grupul de lucru interministerial responsabil cu găsirea unei soluții pentru timbrul auto de mediu (taxa de primă înmatriculare) – după ce aceasta a fost declarată ilegală în conformitate cu legislația Uniunii Europene în iunie 2016 de către Curtea Europeană de Justiție – a găsit o soluție convenabilă pentru buzunarele românilor. Soluția ar fi suplimentarea costului litrului de combustibil cu cinci (5) bani. Această soluție va fi implementată prin modificarea legislației după principiul ”poluatorul plătește”. Noul proiect de lege va prevedea și reglementările cu privire la restituirea banilor către cei care au plătit timbrul de mediu din anul 2008 până în prezent, 2008 fiind anul în care Guvernul Tăriceanu a introdus această taxă pe motiv că datorită importurilor de autoturisme second-hand, România ar deveni cimitirul de mașini al Europei. Cuantumul sumei care trebuie restituită românilor se situează în jurul cifrei de 1,45 miliarde euro. Reglementările vor deveni literă de lege abia după ce grupul interministerial va identifica sursa de finanțare care să permită aceste restituiri, mai ales că acest efort financiar presupune creșterea deficitul bugetar cu 0,9 %, ceea ce înseamnă creșterea deficitului estimat la 1,8 la 2,7 procente. Trebuie precizat că sumele restituite plătitorilor timbrului de mediu vor fi calculate ținându-se cont de dobânzile aferente de la momentul plății taxei până la momentul restituirii, actualizate cu indicii de inflație. Plata restituirilor se va face din bugetul de stat, prin ANAF pentru perioada 2007-2008 și de la bugetul Fondului de Mediu pentru perioada 2008-2013, funcție de autoritatea în numele căruia s-a perceput taxa.

Impozitul auto va suporta și el modificări

Conform Digi24, jurnaliștii trustului lui Teszari au purtat discuții cu surse din cadrul grupului de lucru  interministerial. Astfel, sursele Digi24 afirmă sub protecția anonimatului (mare aiureală treaba asta cu sursele, tot mai des întâlnită în peisajul media românesc) că producătorii auto din România preferă taxa auto în detrimentului suplimentării costului la litrul de combustibil cu cinci (5) bani, pentru că taxa veche sau o măsură identică ar descuraja importurile și comerțul autoturismelor second-hand. Producătorii auto din România au sugerat grupului de lucru că dacă măsura ”poluatorul plătește” va rămâne cea finală atunci ar trebui implementat și o măsură care să vizeze schimbarea impozitului local pe autoturisme, astfel încât impozitul să fie majorat în funcție de vechimea autoturismului. Parlamentarii Cristian Bodea și Valeriu Boeriu, inițiatorii acestui proiect de lege, nu au fost încântați de solicitarea producătorilor auto. Conform estimărilor celor doi, un proprietar auto ar plăti la pompă un plus de aproximativ 350 lei/an timp de 15 ani, perioada media de utilizare a unui autoturism (în viziunea acestora).

Leave A Reply

Your email address will not be published.