Se împlinesc 30 de ani de la apariția MiG-29 în România

0 198

Rusia utilizează MiG-29 ca platformă pe care adaugă continuu avionica cea mai modernă și perfecționează motoarele pentru a putea lupta de la mare distanță cu noile variante de F -16. Rezultatul : MiG-29 M2, SMT, K/KUB și MiG-35.

În 2001 la Aerostar, israelienii au realizat un prototip de modernizare a MiG-29 românești. Cele 20 de MiG-29, aflate în dotare din 1989 ar fi zburat și azi. N-a fost să fie așa. Mai întâi, proiectul a fost abandonat, apoi prin 2002, n-au mai fost motoare și alte piese de schimb mai ales pentru MiG-29 duble comenzi și piloții nu zburau.

L-am vizitat pe Victor Luchian- Pictorul, comandantul de la R-57 Av. V de la MK, cu care fusesem coleg la Borcea și în Academie. Mi-a dat lista cu tot ce avea nevoie, cu care am fost la Aurel Cazacu, directorul Romtehnica, fost inginer de armament pe Borcea. Acesta a lansat oferta omologului său din Rusia, de unde a primit răspuns pozitiv.

L-am chemat la comisia de Apărare a Camerei Deputaților pe generalul Magdalena care răspundea de înzestrarea SMFA. După ce a primit documentele acesta a confirmat că problema e ca și rezolvată.

Numai că după câteva luni în CSAT, MApN a propus și a fost aprobată scoaterea din înzestrare a MiG-29 și MiG-23. Chipurile era o condiție pentru a intra în NATO. Deși Polonia a menținut MiG-29 și l-a modernizat tot cu israelieni.

(Valentin Vasilescu)

Leave A Reply

Your email address will not be published.