34 de ani de la inaugurarea PODULUI NOU de la CERNAVODĂ

0 524

Debutul construcției a fost în 1980, întregul proiect fiind finalizat după 7 ani, în 1987. Spre deosebire de vechiul pod, acesta a fost proiectat cu linie dublă CFR dar și cu 4 benzi rutiere. Podul de la Cernavodă are în total 21 de deschideri și este compus dintr-un pod principal și viaducte rutiere de acces la acesta. Noul pod se află la mică distanță în amonte de vechiul pod feroviar Carol I…

Centrala de Construcții CFR București s-au ocupat de întregul proiect finalizat în doar 7 ani de la debutul construcției. Podul are la bază tabliere metalice prelucrate în nu mai puțin de 4 coloși industriali ai României: Combinatul Metalurgic Bocșa, Șantierul Naval Galați, Întreprinderea de Poduri Pitești și IMUT Moreni care realizase de asemenea și podul rutier peste canalul Dunăre – Marea Neagra (Agigea) sau rezervoare de mare capacitate pentru rafinării din Orientul Mijlociu.

Probele de rezistență ale podului s-au făcut pe parcursul a 7 zile, construcțiile fiind traversate de 38 de locomotive Diesel și de 38 de basculante, fiecare având o încărcătură de peste 50 de tone!

La bază, pe lângă muncitorii care au clădit acest pod s-a aflat o echipă de ingineri specialiști din cadrul Secției Poduri condusă de inginerul Gheorghe Buzuloiu încadrat la IPTANA SA ( Institutul de Proiectari Transporturi Auto, Navale si Aeriene). Inginerul Buzuloiu s-a aflat și la originea proiectării viaductelor de pe valea Oltului.

Leave A Reply

Your email address will not be published.